Framme

Hej! Nu har jag inte varit och bloggat på ett bra tag, men jag ska nu.

Men... En sak: Vi är två stycken som driver bloggen, inte en, två! (Det står jus "2 is the magic number".) Och headern säger lite den med. Glöm inte det nu, va? ♥ Och en annan, sak: Jag har inte dissat Sverige, Sara överdriver -.- Jag är på min semester, wake-up call! ♥

Nu till saken! :) Jag har färdats i en bil i 26 timmar härligt, eller hur? Men det är värt det. ♥ Farmor och farfar blev så glada när vi kom fram till Zagreb, Kroatiens huvudstad, igår. Jag var så trött efter resan och jag hoppades på lite (okej, MYCKET!) sömn, men det blev inte av eftersom min fyraårige kusin Leon var som vilken fyraåring som helst. Han var så lekfull och varje gång jag slöt mina ögen hörde jag honom skrika till. Han ville ha mig vaken. Så där var jag, klarvaken kl. 09:30. Ingen höjdare precis...

Under dagen har jag uppfunnit en ny milkshake-smak. Ska döpa själva smaken snart (any suggestions, comment! ♥). Jag blandade mjölk (MILKshake, n vet ;) ) med någon sorts vaniljpulver. Sedan slängde jag i några hallon och topppade det hela med en gnutta kanel. Det blev supergott! ♥ Testa vettja :) 

Jag och mamma prommenerade lite på stadens gator, för att fönstershoppa. Men allt var stängt vid 16, så vi var på stan i kanske 10-15 minuter. Men jag vet vad jag ska köpa så fort jag återvänder till Zagreb. Jag ska köpa alla Twilight-böckerna på engelska i pocketformat (eller ja, så många som möjligt). Idag skulle vi egentligen gå på bio, familjen och jag. Vi skulle kolla på Harry Potter och Halvblodsprinsen, men filmen har inte kommit till de kroatiska biograferna, så det blir när vi kommer tillbaka till Zagreb senare. Så jag tänkte att familjen kde kolla på Transformers 2, men ingen orkar, knappt jag själv, kolla p den, så vi ska kolla på den i samma veva som Harry Potter. Jag är avundsjuk på Sara som kollar på filmen. Imorgon åker jag till Bosnien.

Men nu ska jag dra, ville bara visa att jag lever. Puss och kram, alla underbara läsare!
Arijana♥

Kommentarer
Postat av: JOANNA- VECKANS BLOGG

tack!=)

2009-07-18 @ 20:35:14
URL: http://byjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ska vi lägga dig på minnet?❤

E-postadress: (det är ingen annan utom vi som ser)

URL/Bloggadress:

Share your oppinion:

Trackback
RSS 2.0